Paweł Piwosz – „Plan CI/CD on the Enterprise level!”


DevOps Institute Ambassador. CD.Foundation Ambassador. AWS Community Builder.
Engineer, leader, mentor, speaker.

My focus is on CALMS. I am building better understanding of DevOps as driver for the organization.

I am devoted to Serverless and CI/CD. I authored the framework for design the CI/CD: https://www.cicd.run/

Host of Last Week In IT and DevOps In Agile Way podcasts, and DevOps In Agile Way Youtube channel.

„Plan CI/CD on the Enterprise level!”

CI/CD seems to be simple. But let’s take a step back, and look at it from a helicopter view.
Let’s think about the design CI/CD processes for the project, team, even organization. Let’s go through „architecture of CI/CD”. What areas should we cover? How to talk with Stakeholders about CI/CD when we design the bloodstream of DevOps driven Organization?


Joanna Wachowiak, Mariusz Kapczyński – „Zostań QA 2.0 – QA w udanej transformacji procesów testowych”


Joanna Wachowiak

Senior Test Automation Engineer z wieloletnim doświadczeniem w obszarach rozwiązań sieciowych i systemów enterprise. Ma wieloletnie doświadczenie w automatyzacji testów, rekrutacji i koordynowania zespołów testowych. Prywatnie mama trójki dzieci, miłośniczka klocków Lego i niebanalnych podróży

Mariusz Kapczyński

Od ponad 10 lat jestem związany z testami i ich automatyzacją. Przez ten czas miałem okazję poznać wiele gałęzi związanych z IT (Telco, FinTech, Automotive, GameDev) i zajmować się procesami wdrażania jakości dla różnorodnych systemów. Obecnie od prawie 7 lat zajmuje się testami automatycznymi wraz z architekturą, dedykowane aplikacjom webowym i backendowym. Prelegent na konferencjach test:fest 2023, Conselenium 2022 oraz na meetupach ŁuczniczQA

„Zostań QA 2.0 – QA w udanej transformacji procesów testowych”


Christoph Engelbert – „PostgreSQL on Kubernetes: Dos and Don’ts”


Christoph Engelbert is a developer by heart, with strong bonds to the open source world. As a seasoned speaker on international conferences, he loves to share his experience and ideas, especially in the areas of scalable system architectures and back-end technologies, as well as all things programming languages.

„PostgreSQL on Kubernetes: Dos and Don’ts”

Running databases in containers has been the biggest anti-pattern of the last decade. The world, however, moves on and stateful container workloads become more common, and so do databases in Kubernetes. People love the additional convenience when it comes to deployment, scalability, and operation.

With PostgreSQL on its way to become the world’s most beloved database, there certainly are quite some things to keep in mind when running it on k8s. Let us evaluate the important Dos and especially the Don’ts.


Mateusz Błoch – „Praktyczne przykłady użycia AI w codziennej pracy QA”


Quality Assurance Engineer z 5 letnim doświadczeniem. Obecnie pracuje w VML, gdzie zajmuje się jakością oprogramowania oraz optymalizacją procesów jego wytwarzania. Orędownik wykorzystywania sztucznej inteligencji w codziennej pracy testera. Prywatnie fan gier komputerowych oraz jazdy rowerem.

„Praktyczne przykłady użycia AI w codziennej pracy QA”

W mojej prezentacji „Praktyczne przykłady użycia AI w codziennej pracy QA” omówię, jakie korzyści przynosi użycie narzędzi AI w procesie testowania oprogramowania. Wyjaśnię, jakie problemy można rozwiązać dzięki wykorzystaniu GitHub Copilot i OpenAI API oraz przedstawię praktyczne przykłady ich zastosowania w naszej codziennej pracy. Podczas prezentacji omówimy również wyzwania i ograniczenia, które mogą pojawić się podczas korzystania z narzędzi AI. W mojej prezentacji będę skupiał się na praktycznych aspektach użycia AI w pracy QA. Przedstawię przykłady, jak narzędzia AI mogą pomóc nam w tworzeniu testów automatycznych czy dokumentacji. Oprócz tego, podzielę się swoimi spostrzeżeniami na temat potencjalnego wpływu AI na naszą pracę, w tym na korzyści i ograniczenia stosowania sztucznej inteligencji w pracy QA. Podczas prezentacji będę korzystał z różnych narzędzi, aby pokazać praktyczne zastosowanie AI w pracy QA. Będę wykorzystywał przykłady kodu, wizualizacje oraz raporty, aby zilustrować, jakie korzyści przynosi użycie GitHub Copilot i OpenAI API w naszej codziennej pracy. Podsumowując, moja prezentacja pokaże, jakie korzyści przynosi użycie narzędzi AI w pracy QA. Będę przedstawiał praktyczne przykłady, jak mogą one pomóc w tworzeniu testów automatycznych i dokumentacji, a także omówię wyzwania i ograniczenia, które mogą się pojawić podczas korzystania z tej technologii. Moim celem jest pokazanie, jak AI może pomóc w pracy QA i jak możemy wykorzystać te narzędzia w naszej codziennej pracy. *Z racji tego, że rozwój AI w ostatnim czasie jest mocno dynamiczny to narzędzia mogą się lekko zmienić. planuje skupić się na praktycznych przykładach, od jakichś prostszych po coś trochę bardziej skomplikowanego. Pomoc w dokumentacji czy automatyzacji testów.


Wojciech Brzeziński – „Cloud Security – Fakty i mity!”


Od 26 lat pracuje w świecie IT. Na początku swojej kariery zdobywał doświadczenie na różnych stanowiskach związanych z administracją systemami informatycznymi. Od 2014 roku rozwija się w obszarze usług i architektury technicznej dla rozwiązań oferowanych kluczowym klientom Atos i Eviden. Dzięki doświadczeniu zdobytemu w ścisłej współpracy z klientami oraz wiedzy z różnych obszarów IT – od aplikacji po infrastrukturę, łączy świat biznesu z technologiami IT. Zajmuje się także szeroko rozumianym bezpieczeństwem i jego wpływem na architekturę i procesy biznesowe. Obecnie jako właściciel produktu dla chmury Azure odpowiada na potrzeby biznesowe klientów tworząc rozwiązania szyte na miarę.

Cloud Security – Fakty i mity!

Podczas prelekcji opowiem o mocnych i słabych stronach chmury w obszarze bezpieczeństwa, rozprawię się z mitami dotyczącymi problemów bezpieczeństwa związanych z z wdrożeniem chmury. Podpowiem kiedy wybrać chmurę prywatną a kiedy publiczną. Opowiem w czym chmury są lepsze a w czym gorsze od środowisk lokalnych. Jak zbudować bezpieczną architekturę, co chmura na nas wymusza i o co zadbać w obszarach dookoła chmurowych by rozwiązanie było bezpieczne. Na co zwrócić uwagę w obszarach bezpieczeństwa przy wdrożeniu chmury w firmie. Jak chmurę zabezpieczyć w podstawowy sposób na przykładzie Microsoft Azure.


Kacper Dąbrowski – „Architekt dzwoni do Sztucznej Inteligencji. Emocje gwarantowane.”


Mam ponad 15 lat doświadczenia w branży IT, z czego większość spędziłem na stanowiskach Solutions Architect oraz DevOps. Przez wiele lat pracowałem intensywnie z chmurą publiczną AWS, zdobywając głęboką wiedzę i umiejętności w zakresie projektowania, wdrażania i zarządzania złożonymi systemami opartymi na chmurze. Moja kariera obejmuje również inicjatywy prowadzenia firm – stworzyłem kilka startupów, które wnosiły innowacyjne rozwiązania na rynek technologiczny. Dodatkowo przez kilka lat prowadziłem firmę konsultingową, gdzie doradzałem firmom różnej wielkości w zakresie optymalizacji ich infrastruktury IT oraz wdrażania nowoczesnych technologii. Od dwóch lat pełnię rolę szefa zespołu architektów w Amazon Web Services, gdzie kieruję zespołem wybitnych specjalistów, współtworząc przyszłość technologii chmurowych i pomagając klientom AWS osiągać ich cele biznesowe dzięki skutecznym i skalowalnym rozwiązaniom.

„Architekt dzwoni do Sztucznej Inteligencji. Emocje gwarantowane.”

W erze cyfrowej sztuczna inteligencja (SI) przekształca analitykę biznesową oraz funkcjonowanie centrów kontaktowych, wprowadzając nowatorskie rozwiązania w zakresie analizy emocji i optymalizacji obsługi klienta. Prezentacja „Architekt dzwoni do Sztucznej Inteligencji. Emocje gwarantowane.” zgłębia, jak SI rewolucjonizuje te obszary, oferując nowe perspektywy na analizę danych i interakcje z klientami.

Podczas wystąpienia skoncentrowano się na możliwościach SI w analizie emocji, umożliwiającej bardziej spersonalizowane i efektywne podejście do obsługi oraz prognozowania trendów. Omówiono, jak technologia przetwarza i interpretuje dane emocjonalne oraz wpływa to na strategię biznesową i doświadczenie użytkowników.

W kontekście centrów kontaktowych zaprezentowane zostanie, jak SI automatyzuje interakcje oraz analizuje sentyment, w tym konkretne architektury rozwiązań oraz ich techniczne aspekty. Przykłady implementacji systemów analitycznych i chatbotów, wykorzystujących SI do efektywnego zarządzania relacjami z klientami, zostaną zaprezentowane podczas demonstracji (dema).